نمره تجدیدی در کارنامه آموزش و پرورش / ماجرای جدال ۳۵ دانش‌آموز با آتش
طنز تلخ
درد را از هر طرف نوشتم درد بود ... (فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی ، تاریخی ، ورزشی ...)
درباره وبلاگ


با سلام خدمت همه ی شما بازدید کنندگان محترم این وبلاگ . به وبلاگ من خوش آمدید موضوع اصلی وبلاگ بیان مشکلات جامعه بصورت طنز است تمامی بازدید کنندگان عزیز میتوانند از مطالب این وبلاگ کمال استفاده را ببرند . در ضمن اگر موضوعی مناسب با عنوان وبلاگ در نظر داشتید می توانید در بخش نظرات آنرا مطرح کرده تا در حداقل زمان در وبلاگ قرار داده شود . امیدوارم از مطالب بهره کافی را ببرید . email: sajadgh67@ymail.com
نويسندگان

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، ساعت 8 صبح روز 15 آذر 91، کلاس درس دانش‌آموزان چهارم ابتدایی مدرسه «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی نظاره‌گر صحنه‌های تکان ‌دهنده و تلخی بود؛ صحنه‌های فریاد زدن و کمک خواستن دانش‌آموزان دختری که تنها می‌خواستند از گزند آتش در امان باشند.

دود تمام کلاس را در برگرفته بود و امکان نفس کشیدن به کودکان نمی‌داد؛ تعدادشان زیاد بود و راه فراری هم نبود.

* بخاری

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به فارس می‌گوید: بخاری کلاس نفتی بوده و آن روز نفت آن بیش از میزان لازم بوده است؛ یک بار بخاری خاموش می‌شود و معلم از سرایدار می‌خواهد که آن را روشن کند اما چند دقیقه بعد دوباره بخاری خاموش می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: سرایدار بخاری را روشن می‌کند ولی چند دقیقه بعد از رفتن وی، بخاری دود می‌کند و معلم کمی دستپاچه می‌شود؛ او به جای آنکه دانش‌آموزان را ابتدا از کلاس خارج کند، سرایدار را صدا کرده و به همراه وی، تلاش می‌کنند تا بخاری را بیرون ببرند اما بخاری سنگین بوده است.

خضری می‌افزاید: معلم می‌رود که کپسول آتش‌نشانی را بیاورد؛ نفت اضافی روی موزاییک‌ها می‌ریزد و از سویی باد شدید آن روز، (در و پنجره کلاس به دلیل دود کردن بخاری باز بوده است) باعث می‌شود، آتش شعله‌ور شود.

* پنجره‌هایی با حفاظ

خضری اظهار می‌دارد: بچه‌ها به پنجره کلاس هجوم می‌برند که متأسفانه حفاظ‌های پنجره طوری طراحی شده که امکان خروج دانش‌آموزان از پنجره نبوده است.

در نهایت با کمک مردم، پنجره از دیوار جدا می‌شود و دانش‌آموزان از این طریق نجات یافتند.

* وضعیت دانش‌آموزان

بر اساس گفته نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از 36 دانش‌آموزی که در کلاس چهارم ابتدایی دبستان «انقلاب اسلامی» درس می‌خوانند، یک نفر در زمان وقوع حادثه خارج از کلاس بوده است.

پس از وقوع حادثه، 7 دانش‌آموز درمان سرپایی می‌شوند و 28 دانش‌آموز به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انتقال می‌یابند؛ در بیمارستان ارومیه، 11دانش‌آموز به دلیل مشکلات تنفسی شدید و وضعیت سوختگی به بیماری سینا تبریز اعزام می‌شوند.

این دانش‌آموزان عمدتاً از ناحیه سر، صورت، دست و پا دچار سوختگی شده‌اند.

* عیادت از دانش‌آموزان و پیگیری ماجرا

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار می‌دارد: در وزارت آموزش و پرورش پس از آنکه از این حادثه مطلع شدیم، به سرعت به ارومیه آمدیم تا دلیل حادثه را بررسی کرده و وضعیت دانش‌آموزان را پیگیری کنیم.

وی در خصوص بخاری کلاس درس می‌گوید: بخاری آتش‌گرفته در کلاس درس از نوع بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وقوع این حادثه بیان می‌کند: بررسی‌ها در خصوص این حادثه در حال انجام است و پس از بررسی کامل، اطلاع‌‌رسانی خواهیم کرد.

رئیسی می‌افزاید: در کنار بررسی چگونگی این موضوع، از دانش‌آموزان، معلم و سرایداری که دچار مصدومیت شده‌اند، عیادت کرده‌ایم و پیگیری وضعیت درمان آنها نیز هستیم.

* باز هم نمره تجدیدی

اینکه مقصر کیست، بحث طولانی و جداگانه‌ای را می‌طلبد، اما باید گفت ماجرای تلخ تکرار آتش‌سوزی و صدمه به 28 دانش‌آموز، ماجرای کوچکی نیست و باز هم آموزش و پرورش نمره تجدیدی گرفت.

* دعا

۱۲ کودک در شرایط خوبی نیستند؛ بیاییم دست به دعا شویم و از پروردگار بخواهیم تا سلامتی به آنها بازگردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها